Dienstag, 8. September 2015

Mixed Media Silhouettes - video tutorial for Donna Downey Artist Gang

Hi There,

today I have a Mixed Media Video Tutorial "Silhouettes" on a 30x30 cm canvas for you. I created it for the Donna Downey Artist Gang with some great stencils Mini Alphabet Rerun Create Truth and Silhouette Trio from Donna as a main element.

Hallo Ihr Lieben,
heute habe ich ein Mixed Media Video Tutorial "Silhouettes" für Euch, einen 30 cm grossen Keilrahmen, den ich mit stencil und Farbe etwas verschönert habe. Ich habe diesen für Donna Downey Artist Gang kreiert mit einigen grossartigen stencils von Donna als Hauptelemente: Mini Alphabet Rerun Create Truth and Silhouette Trio.


I had so so much fun create this canvas, because it's such a good feeling to use vibrant colors.
Watch my video tutorial "Silhouettes", you are very welcome!

And please go to the Artist Gang Youtube Channel, where you can find also all the other great video tutorials from the Artist Gang Members. Subscribe, don't miss any of these amazing inspirations.

Ich hatte wirklich jede menge Spass an diesem Stickrahmen, denn es ist ein tolles Gefühl etwas schöner zu machen als es ist/war. Schaut Euch mein video tutorial "Silhouettes" an, Ihr seid herzlich Willkommen.

Oder geht auf die Artist Gang Youtube Channel seite, wo Ihr noch viele tolle videos von den anderen grossartigen Künstlern der Artist Gang finden könnt. Am besten schnell abonnieren, damit Ihr keines mehr verpasst.







I used mainly Gelatos, Gesso and Modelling Paste for my background, Acrylic Paint for my motives.

Hauptsächlich habe ich Gelatos, Gesso und Modelling Paste für den Hintergrund verwendet, Acrylfarbe für meine Motive.

I hope you like my tutorial "Silhouettes" and also my little canvas.
Have a nice day!

Ich hoffe Ihr mögt mein Tutorial und auch den farbenfrohen Keilrahmen!
Habt einen schönen Tag!

Stephanie :-)


Material List:

Gelatos Faber Castell - different colors
Modelling Paste – Viva Decor
White Gesso
Acrylic Paint black
Mr. Hueys - red
Bistre yellow - Viva Decor
Glimmer Mist Kraft
Micro Pearls Gold
Gel Medium
Oil Paint Brown

1 Kommentar: