Samstag, 26. Dezember 2015

Digital Scetching with the App 53 - Digitale Skizzen mit App 53

Hallo Ihr Lieben!

Ich wünsche Euch Allen wunderbare Weihnachtsfeiertage! Ich hoffe Ihr hattet einen schönen Weihnachtsabend! Bei uns war es wunderschön, mit glückseeligen Kindern, einem schönen Abendessen und besinnlichen Momenten.

Hi There!
I wish you all beautiful Christmas Holidays! In Germany we celebrate Christmas at the 24th in the evening. We had a wonderful Christmas with blissful children, a nice dinner and contemplative moments.

Gerade ist etwas Zeit und die nutze ich.
In unserem letzten Urlaub habe ich mich mit iPad und digital Pen angefreundet und meine ersten Skizzen mit der 53 App erstellt.

Now I have some time to show you something.
In our last vacation I made friends with iPad and digital pen and created my first sketches with the 53 app.






Ja, es ist gewöhnungsbedürftig und man muss natürlich erstmal herausfinden welche Effekte man mit dem Bleistift, dem Verschmieren und Radieren erreichen kann. Aber es hat Spass gemacht! Trotzdem vermisse ich dabei die echte Haptik auf echtem Papier und so richtig echt wollten die Skizzen auch nicht ausschauen.
Wer von Euch hat das schon einmal auprobiert, mit welcher App und was für Erfahrungen habt Ihr damit gemacht?

Yes, it is habituation needy and you have naturally first find out what effects you can achieve with the pencil, the smearing and erasure. But it was fun! Nevertheless, I miss doing the real feel of real paper and I couldn't give the faces a real look.
Who of you has ever tried, with which app and what experiences have you done with it?

I share these scetches with the fabulous Paint Party Friday! Happy PPF!

Paint Party Friday

Have a nice day,
Stephanie

Kommentare:

  1. this is digital?? Really? I am SO impressed! Beautiful work. Happy PPF and a happy New Year too!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you so much Linda! Happy New Year also to you!

      Löschen
  2. I can't believe these are your first sketches with the iPad!! omg, they are GREAT. I love the softness. I especially love the shadows on the face, and the eyes. Beautiful! Happy New Year to you! xx

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Pauline, thank you so much. Happy New Year also to you!

      Löschen