Freitag, 22. Januar 2016

"Be Happy" Mixed Media Card with Pigment Powder

Hi there,

today I want to show you a mixed media card "Be Happy" with awesome pigment powders from Donna Salazar by Scrapbook Adhesives by 3l.

Heute zeige ich eine Mixed Media "Be Happy" Karte bei der ich die tollen Pigmente von Donna Salazar by Scrapbook Adhesives by 3l verwendet habe.






Here is how I created this card.



1. I used a watercolor paper and the high pigment powder from Donna Salazar. The Pigment Powder Blue, the Pigment Powder - Grey (which is brand new coming soon) and the Pigment Powder - Gold
I used the Pigment Powders dissolved in water and rubbed with a brush.

Ich habe ein watercolor paper und Pigmente von Donna Salazar verwendet. Um ganz genau zu sein das Pigment Powder Blue, das Pigment Powder - Grey (welches brand neu ist und auf der CHA vorgestellt wurde) und das Pigment Powder - Gold. Ich habe die Pigmente mit Wasser verdünnt und mit einem Pinsel vermalt.

These are the three different colors on my background. I cutet out the background into stripes and adhered it onto my card with the E-Z Dots Permanent.

Dies sind die drei Farben, wie ich sie auf dem Hintergrund aufgetragen habe. Danach habe ich diesen in Streifen geschnitten und mit dem E-Z Dots Permanent aufgeklebt.

2. I created a little flower by using Canavas Ribbons, Lace Ribbons, Die cut flowers from Sizzix and a piece of Texture Ribbons. I used the DODZ™ Medium to adhere it together.

Ich habe eine kleine Blume aus verschiedenen Lagen Canavas RibbonsLace Ribbons, Die cut flowers von Sizzix und ein Stück von Texture Ribbons hergestellt. Die einzelnen Lagen habe ich mit jeweils einem DODZ™ Medium zusammen geklebt.

3. From threads of Canavas Ribbons and brand new Twine by Donna Salazar (coming soon) I created this little loop.

Mit ein paar Fäden vom Canavas Ribbons und neuem blauen Twine habe ich eine kleine Schlaufe zusammen gebunden.


4. I used the DODZ™ Medium to adhere it onto my card.

Diese habe ich mit dem DODZ™ Medium aufgeklebt.

5. I used the DODZ™ Medium to adhere the flower onto my card.

Die Blume habe ich mit dem DODZ™ Medium aufgeklebt.

6. I made some little Branches by using a Paper punch from Sizzix and adhered them with the E-Z Dots Permanent.

Kleine Zweiglein, hergestellt mit dem Papierstanzer von Sizzix habe ich mit dem E-Z Dots Permanent dazwischen geklebt.

7. The heart is also a Die cut from Sizzix and I used a 3D Foam Squares - White Mix to adhered it.

Das Herz ist mit der Big Shot und einer Herzstanze ausgestanzt und dann mit einem 3D Klebepad hinzugefügt worden.

8. Also this little butterfly is painted by using the Pigment Powder - Gold and adhered with a 3D Foam Squares - White Mix.

Der kleine Schmetterling ist auch mit dem goldenen Pigment Powder angemalt und mit einem kleinen 3D Klebepad aufgeklebt worden.


9. For the finishing touches I used Die cut Alphas from Sizzix

Für den Schriftzug habe ich auch ausgestanzte Buchstaben von Sizzix verwendet.

Pigment Powders are so versatile, trie it out.

I wish you a nice creative day and want to show you also my projects I made for the CHA 2016 by using different Pigment Powders and products from Scrapbook Adhesives by 3L® and Donna Salazar.




Thanks for visiting me today!
Have a nice day!
Stephanie :-)

Supplies from Scrapbook Adhesives by 3L®
E-Z Dots Permanent
3D Foam Squares - White Mix
DODZ™ Medium

Supplies by Donna Salazar:
Pigment Powder Blue,
Pigment Powder - Grey
Pigment Powder - Gold
Twine - blue
Canavas Ribbons
Lace Ribbons
Texture Ribbons

Sizzix Big Shot
Heart Die, Flower Die from Sizzix
Sizzix Paper Punches Branche, Sizzix Paper Punch Butterfly from Tim Holtz
Watercolor Paper

Kommentare:

  1. Oh wow - these are fabulous but I adore that canvas background!

    AntwortenLöschen
  2. All are beautiful, Stephanie! I love seeing each and every step!

    AntwortenLöschen